Wednesday, 4 March 2009

Mohd Hariz Firdaus bin Mohd Helmi

Kakak Farizah pun tolong tgkkan adik Hariz.. masa Fatin masuk bilik, Farizah tgh tepuk2 adik cam nak suh tido tuh..
Kakak Farzana sgt seronok boleh pegang adik.. masa adik Hariz umur 5 hari..
gmbr lama sebenarnya nih.. abaikan katil yg bersepah itu.. huhu
"Alert & Awake"
'Kasih Kakak' :-> Kakak Farzana block dgn byk bantal takut adik Hariz jatuh katil.. huhu..
Thanks Cik Dilah atas kiriman byk baju Mothercare.. Mama likes them!
My handsome boy.. hehe.. kasik can la Mama nak perasan ye! (org baru dpt anak laki..)

Bila kami namakan anak perempuan, kami letak 'initial' NFH tp bila anak lelaki.. ia akan jadi MHF. Ini Fatin la yg nak.. bab nih Abg tak kisah jer.. huhu.. Abg more kisah nama anak itu.. nak nama yg best2 padanya.. n sgt teliti nanti org panggil nama anak dia camne dll. (rase pelik pula taip BM penuh.. tapi sbb Fatin pilih nak berbahasa Melayu n Abah Tok tegur Fatin taip campur2 tak sedap katanya.. so Fatin rasa sgt 'slow' actually Fatin nak taip nih.. huhu.. so anak lelaki kami namakan Muhammad Hariz Firdaus. Hariz nih Cik Titi yg cadang. Fatin ok jer, sukakan maksud dia. Firdaus, Ayah yg pilih.
Muhammad - yg terpuji
Hariz - pemelihara, penyimpan, yang warak
Firdaus - nama syurga

ok la.. itu sahaja la cerita kali ini. Fatin rasa kepenatan sedikit dan rasa nak rehat. Kene jaga susu juga lepas hadapi macam2 cubaan. Doa Mama, moga Hariz membesar dgn sihat, cergas & cerdas juga jadi hamba Allah yg beriman, beramal & bertaqwa. diberi ingatan yg kuat (moga boleh hafal Quran, pemikiran yg tajam, pandangan yg baik, paras rupa yg baik, pendengaran, penglihatan dan rasa yg baik. Juga moga jadi anak yg soleh, dan berjaya dlm pelajaran, berjaya dlm hidup di dunia & di akhirat. aminnnn.. oh ye.. moga dpt jodoh yg beriman.. hehe.. (jauh lagi tuh Mama! hahhahhaha.. inilah doa Fatin buat semua anak2..)

p/s:- jika Fatin tak reply ur msg, I wasn't in front of the computer.. maklum la ramai org kan kat rumah.. so ramai la yg menggunakan komputer..
video

13 comments:

  1. fatin..comelnya Hariz...;) cam muka sape ye... hmmm muka Hariz tersendirila kan...

    ReplyDelete
  2. Fa..Farizah dh besarnya.. rambut dh panjang..dh jadi mcm kakaknya..huhu.lame lak x visit kawan2 nya blog. Congrats!!!
    dah makin membesar dah fmeli nih. :D

    ReplyDelete
  3. sgt comel!!!! sume comel!!! n Hariz mmg hensem boy.. aghh.. jeles2.. hehe

    ReplyDelete
  4. kakak farzana sgt cantik .. comel sgt.. adik pun cantik.. adik hariz pun hensem.. bestnya dah ada 3 org.. siap ada dayang2 utk jaga baby pulak tu.. hehe.. take care fatin.. speedy recovery ok? :)

    ReplyDelete
  5. fatin!! mohd hariz firdaus! hensemnye nama.. confirm hensem ekekek..take care ye fa!

    ReplyDelete
  6. putih pink2 cumelnye!!!
    like the name too!
    baiknye kak farzana & farizah tolong jage hariz ;)
    upload more pics ok!

    ReplyDelete
  7. ok dah nama tu..cantik dah maksud dia..

    ReplyDelete
  8. salam fatin, dah bersalin ye...
    tahniah...pandai kakak2 jaga adik...take care...

    ReplyDelete
  9. w'salam. thanks all for ur nice comments n doas.. alhamdulillah.. kakak farzana n farizah love adik hariz.. fatin mmg nak upload new pics.. specially gmbr rambut baru farizah! hahhahah.. nanti la.. selalu dpt ngadap komp bila tgh mlm jer bgn utk mkn n minum..

    ReplyDelete
  10. feel free 2 visit http://kedai-kakak.blogspot.com 2 get one drop perfume by egyptian potion at a very reasonable price. c u there

    ReplyDelete
  11. salam..fatin

    congrats dh selamat lahirkan baby Hariz..mmg handsome sgt ok..bagus le ada 2 org asst/kakak tolong jaga bby..selamat berpantang yer..

    ReplyDelete